VEELGESTELDE VRAGEN

Waar kunnen wij u mee helpen? Mocht u tijdens het bezoeken van onze website vragen hebben of heeft u bijvoorbeeld een vraag na levering of montage? Neem dan even de tijd om onze veelgestelde vragen door de kijken.

Komt u er niet uit? Twijfel dan niet en neem gerust CONTACT met ons op!

Algemeen (5)

Verwijder het beschermende folie van de nieuwe raamelementen na uiterlijk 3 maanden: zo voorkomt u van begin af aan dat de oppervlaktekwaliteit achteruitgaat. Bovendien moeten de elementen binnen 4 weken na montage voor de eerste keer worden gereinigd.

Daarna dient u de ramen steeds te reinigen, wanneer vuil op het profiel zichtbaar is. Doet u dit niet, dan kan vuil in combinatie met regenwater tot afzettingen leiden. Schade door gebruik van verkeerde reinigingsmiddelen wordt meestal pas na langere tijd zichtbaar. Een snelle test van een reinigingsmiddel op een onopvallende plaats geeft dan ook geen uitsluitsel.

Vond je dit hulpzaam?
2
0

De VEKA-profielen die wij leveren, zijn verkrijgbaar in meer dan 50 kleuren. Dit is echter afhankelijk van het type kozijn dat u kiest.

Vond je dit hulpzaam?
1
0

Glas kan beslaan wanneer de omgevingslucht veel vocht bevat en het glas kouder is dan de omgevingslucht. Wanneer dit effect bij moderne isolerende beglazing aan de buitenkant optreedt, is dit een goed teken: de isolerende werking van de beglazing is dan zo goed dat het glas aan de buitenzijde niet verwarmd wordt. Met andere woorden: de kostbare warmte blijft in huis. In tegenstelling tot het oudere isolatieglas is bij moderne meervoudige beglazingssystemen condens aan de binnenzijde zeer zeldzaam. De verbeterde isolerende werking van deze systemen zorgt er namelijk voor dat de temperatuur van het glas bijna net zo hoog is als de temperatuur in de kamer. Alleen wanneer de lucht in een ruimte korte tijd veel hete waterdamp bevat, bijvoorbeeld bij koken of baden, zal het glas aan de binnenzijde beslaan. Krachtig ventileren is dan noodzakelijk.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

JA, inmeten is noodzakelijk. Nadat u opdracht heeft gegeven, komen wij uw kozijnen definitief inmeten. Een van onze ervaren medewerkers zal alles met u doornemen. Zo wordt er ook meteen gekeken naar bijvoorbeeld de gewenste draairichtingen.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

De kunststof kozijnen geven een hoge isolatiewaarde, zijn onderhoudsarm en hebben een lange levensduur.

Vond je dit hulpzaam?
0
0
Beslag (2)

Het kan gebeuren dat de raamvleugel vanwege een verkeerde stand van de greep ook in de kantelstand nog kan worden gedraaid. Maakt u zich geen zorgen: de veiligheidsschaar houdt de vleugel bovenaan stevig vast! Zet de greep gewoon naar boven en druk de raamvleugel tegen het raam. Vervolgens zet u de raamgreep weer in de horizontale stand, drukt u nogmaals en vergrendelt u het raam (greep loodrecht naar beneden). Nu kunt u het raam weer normaal bedienen.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Het technisch volledig ontwikkelde, hoogwaardige beslag van uw ramen zal u geen problemen bezorgen als u er zorgvuldig mee omgaat. Smeer de bewegende delen van het beslag minstens eenmaal per jaar met een hars- of zuurvrij smeermiddel of olie. Haal indien nodig de bevestigingsschroeven aan. Uw ramen zullen dan jarenlang soepel en zonder problemen functioneren.

Download de VEKA folder voor al het onderhoudsadvies!

Vond je dit hulpzaam?
0
0
Garantie (8)

Op al onze kunststof kozijnen en hefschuifpuien (ook op kleur en/of houtnerfstructuur) alsmede de isolerende HR++ beglazing, geven wij 10 jaar garantie (lichtstraat 3 jaar garantie).

Let op: Garantie vervalt bij onoordeelkundig gebruik en/of reparatie door onbevoegden. Uitsluitend CREMERS ramen en deuren BV is bevoegd tot reparaties of door CREMERS ramen en deuren BV aangewezen derden.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Reclamaties na montage dienen schriftelijk binnen 8 dagen te worden doorgegeven.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Op hang- en sluitwerk voor ramen wordt 10 jaar garantie verleend, waarvan 2 jaar volledige garantie waarna afgebouwd wordt met 10% per jaar. Garantie geldt niet bij slijtage en na-stelwerkzaamheden.

Let op: Garantie vervalt bij onoordeelkundig gebruik en/of reparatie door onbevoegden. Uitsluitend CREMERS ramen en deuren BV is bevoegd tot reparaties of door CREMERS ramen en deuren BV aangewezen derden.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Op hang- en sluitwerk voor deuren geldt 5 jaar (fabrieks)garantie. Dit is exclusief sierbeslag. Voor het beslag van hefschuifpuien geldt een termijn van 2 jaar (fabrieks)garantie.

Let op: Garantie vervalt bij onoordeelkundig gebruik en/of reparatie door onbevoegden. Uitsluitend CREMERS ramen en deuren BV is bevoegd tot reparaties of door CREMERS ramen en deuren BV aangewezen derden.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Op klem- en inzethorren, alsook voor plisséhorren enz, zit standaard 1 jaar (fabrieks)garantie.

Let op: Garantie vervalt bij onoordeelkundig gebruik en/of reparatie door onbevoegden. Uitsluitend CREMERS ramen en deuren BV is bevoegd tot reparaties of door CREMERS ramen en deuren BV aangewezen derden.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Bij gezandstraald glas kan een “wolkeneffect” ontstaan. Deze wolkvorming (of strepen) staan in elke verkoop/fabrikage-voorwaarden van elke glasproducent als geen aanvaardbare klacht. Hier kunnen dus geen reclamaties op worden gedaan. Niet elke onvolmaaktheid is een reden tot klacht. Dit geldt ook voor figuurglas.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Op deurpanelen (sierpanelen) geven wij 5 jaar garantie.

Let op: Garantie vervalt bij onoordeelkundig gebruik en/of reparatie door onbevoegden. Uitsluitend CREMERS ramen en deuren BV is bevoegd tot reparaties of door CREMERS ramen en deuren BV aangewezen derden.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Op rolluiken geven wij 2 jaar garantie.

Let op: Garantie vervalt bij onoordeelkundig gebruik en/of reparatie door onbevoegden. Uitsluitend CREMERS ramen en deuren BV is bevoegd tot reparaties of door CREMERS ramen en deuren BV aangewezen derden.

Vond je dit hulpzaam?
0
0
Levering en betaling (2)

** UPDATE SEPTEMBER 2021 – In verband met huidige situatie rondom het verkrijgen van grondstoffen (bij onze leveranciers), zijn onze voorlopige levertermijnen helaas onder voorbehoud geworden. Hier hebben wij als bedrijf helaas geen invloed op en zijn afhankelijk van de frequentie van toelevering van onze leveranciers. **

De uiteindelijke levertijd is afhankelijk van meerdere factoren. Levering zonder montage in overleg. Wij proberen iedereen zo goed en zo snel mogelijk te helpen, Ons team doet hier alles aan.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Het totaalbedrag dient bij oplevering contact ofwel per pin te worden voldaan bij de monteur. Wordt er gebruik gemaakt van een bouwdepot / hypotheek, geef dit dan ruim van te voren aan. Zo kunnen wij u de factuur eerder doen toekomen i.v.m. het indienen bij uw geldverstrekker.

Vond je dit hulpzaam?
0
0
Offerte (5)

U ontvangt uw aangevraagde offerte per email op het door u opgegeven mailadres. De offerte zelf is een PDF-bestand. Krijgt u het bestand niet geopend? Download dan Adobe Acrobat Reader DC (gratis) van hun website.

CREMERS ramen & deuren is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het gebruik van Adobe Acrobat Reader DC en eventuele gevolgen hiervan.

Vond je dit hulpzaam?
2
0

De offerte heeft een geldigheidsduur van 8 weken na offertedatum.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

WIJ NEMEN GÉÉN OFFERTE-AANVRAGEN AAN PER MAIL OF TELEFONISCH!

Indien u een offerte aan wilt vragen, kan dit op 2 verschillende manieren:

1. BEZOEK SHOWROOM
U kunt met de globale maten en foto’s van de bestaande situatie naar onze showroom komen (bij voorkeur op afspraak). Hier kunt u onze producten bekijken en advies krijgen waarna wij u de offerte achteraf kunnen uitwerken en toesturen per mail.

2. HUISBEZOEK
U neemt telefonisch (046-4522965) contact met ons op om een afspraak bij u thuis in te plannen.

Nadat u de offerte heeft aangevraagd, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Wij zorgen er doorgaans voor dat u uw offerte ca. 2 weken na aanvraag van ons ontvangt.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Het kan voorkomen dat u een offerte heeft aangevraagd, maar dat er toch een of meerdere wijzigingen moeten worden toegepast. Geeft u wijzigingen altijd PER MAIL aan ons door. Gebruik hiervoor ons mailadres: offerte@cremerskozijnen.nl

Vond je dit hulpzaam?
0
0
  1. Indien u akkoord gaat met onze offerte en de werkzaamheden aan ons bedrijf wilt uitbesteden, verzoeken wij u vriendelijk om per email akkoord (als reply) te geven onder vermelding van uw naam, offertenummer en datum.
  2. Indien wij het noodzakelijk achten, zal onze monteur telefonisch contact met u op nemen om een afspraak in te plannen om de maatvoering en kozijntype te komen controleren.
  3. Het kozijntype kan afwijken na inmeten (i.v.m. bouwkundige afwijkingen)
  4. Het controleren van de maatvoering heeft geen invloed op de levertijd van uw kozijnen.
  5. Vervolgens nemen wij ca. 2 weken voor montage contact met u op om de definitieve montagedatum door te geven.
  6. Let op: eventuele wijzigingen dienen altijd PER EMAIL te worden doorgegeven.

Vond je dit hulpzaam?
0
0
Onderhoud (3)

Kwaliteitsprofielen van VEKA gaan zeer lang mee en hebben een glad, weerbestendig oppervlak. Regelmatig reinigen met een zachte doek en schoon, lauwwarm water is vrijwel altijd voldoende. Bij hardnekkig vuil kunt u een speciaal voor PVC-profielen getest reinigingsmiddelgebruiken of gebruik maken van pH-neutrale zeep die bij voorkeur vrij is van geur- en kleurstoffen. De meeste reinigingsmiddelen leveren bij kortdurend contact geen problemen op, maar bij langere inwerking kunnen ze het profiel beschadigen. Daarom is het erg belangrijk dat u voldoende met schoon water naspoelt om alle resten van het reinigingsmiddel te verwijderen. Ook na slechts kortdurend contact met zonnebrandcrème is onmiddellijk reinigen noodzakelijk, omdat anders de kans bestaat dat de oppervlakken blijvend zichtbaar veranderen. TIP: Gebruik in geen geval schurende reinigingsmiddelen of krassende sponzen, doeken of borstels. Gebruik ook nooit oplosmiddelen of verdunners, aangezien die de kunststof kunnen oplossen. Gebruik geen stoomreiger, omdat de hete stoom de kunststof zacht zou kunnen maken.

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Hang- en sluitwerk dient minimaal 2x per jaar door bedrijf/klant te worden geolied (aantoonbaar).

Vond je dit hulpzaam?
0
0

Door regelmatig te ventileren regelt u de luchtvochtigheid en zorgt u voor een aangenaam binnenklimaat. Om bij het ventileren geen kostbare energie verloren te laten gaan, raden wij u aan om kort maar intensief te  ventileren. Draai hiervoor de radiatoren dicht. Zet de ramen twee- of driemaal per dag ver open en creëer zo doorstroming. Met deze zogenaamde stootventilatie bereikt u dat vrijwel alle lucht in de kamer binnen enkele minuten wordt ververst, zonder dat de objecten die een warmtereserve hebben (muren/radiatoren/meubels) afkoelen. Vooral in ruimtes met een hoge luchtvochtigheid, zoals badkamers en bijkeukens of na stuc-,
pleister- of schilderwerk, is regelmatig ventileren nodig om schimmelvorming te voorkomen.

Vond je dit hulpzaam?
0
0